keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

Proud of my puppy

perusasento
Kylläpä pikkuiset oppivat nopeaa!:) Ja mulla meni vähän omat alkuperäiset suunnitelmat pieleen :D Mietin joskus muutama kuukausi sitten, että kun  saan koiranpennun, niin opetan sille käskyn kerrallaan. Nyt oon jotenki innostunu tästä kouluttamisesta ja oon ruvennu yhistelee jo vähän kaikkia kaikkeen:D Tottakai meen silti Caron mukaan ja jos näyttää ettei se pysy mukana nii sitte hidastetaa. Mutta nyt ollaan harjoteltu jo perusasentoo ja se näyttää tältä. 

Sittte myös oon ruvennu tekee sillee, että yhistän katso -käskyn melkei jokaiseen käskyyn. Eli jos haluun Caron vaikka istuvan, tai menevän maahan, niin sanon ensin "Caro katso" ja sitten vasta käsky "istu" tai "maa". Tällöin saan kontaktia hyvin koiraan ja tiedän, että koira keskittyy minuun.

Luoksetuloa ollaan harjoiteltu myös kovasti ja sekin alkaa toimia ihan hyvin. Luoksetulo ei ole  vielä mikään kovin napakka mutta kumminkin saan koiran tulemaan luokse, mikäli ei ole hirveästi häiriötä ympärillä.  Tässä videon pätkää eiliseltä:



Caro, tänne!











 Äsken leikin Caron kanssa pallolla ja sain idean eilisistä leikeistä, että Carohan eilen haki pallon, niin tekisikö se sen nyt uudestaan? Vingutin palloa ensin Caron huomion saamiseksi ja sitten laitoin pallon menemään. Caro lähti pallon perään, toi sen minulle ja pudotti pallon eteeni. Vau, mikä koira! Olin niin yllättynyt, että se oli niin innoissaan siitä!:D Sitten heitin vielä muutaman kerran ja rupesin sanomaan pallon heitettyä "hae". Ja tähänkin tietysti lisäsin ennen pallon heittoa "Caro, katso"












Eilen harjoteltiin myös Caron ja kaverin kanssa
seisomista!
Kaveri toimi "handlerina" ja minä kuvaajana. 
Annoin hänelle vapaat kädet koska onhan hän sentään enempi tietoinen welssi ihminen :D
Caro seisoi alku vääntelyiden jälkeen tosi hienosti. Nyt tänään koitin itse myös seisottaa ja sain kuin sainkin sen seisomaan (melkein) yhtä nätisti kun kaverini sai eilen. On se vaan oikeasti hieno pentu!:)


Vielä on paljon harjoittelemisen varaa kumminkin minulla ja koiralla tuossa esittämisessä. Koira saisi pysyä hieman pidempään aloillaan ja minä saisin oppia esittämään sen oikein ja olemaan kärsivällinen! :D Seuraava askel onkin sitten se kehässä juokseminen.






Eilen Caro myös tapasi ensimmäisen "ulkopuolisen koiran". Aluksi tyttö vähän jännitti mutta loppujen lopuksi uskalsi mennä tutustumaan Siraan ja taisi tuo vähän Jaziakin haistaa (whippet).








lopuksi hieman tämmöisiä random kuvia:D






2 kommenttia: